Nazwy rysunków składają się z pięciu cech oddzielanych znakiem podkreślenia wg schematu:
PRZEWOŹNIK_KATEGORIA_EPOKA_SERIA_NUMER.bmp
Te cechy są opisane poniżej.
Polskie Koleje Państwowe
PKP Cargo
PKP Cargo Service
PKP InterCity
PKP Przewozy Regionalne
Kategoria LE oznacza:
• Lokomotywy elektryczne jednosystemowe
• Lokomotywy elektryczne dwusystemowe
• Lokomotywy elektryczne wielosystemowe
Kategoria LS oznacza:
• Lokomotywy spalinowe
• Lokomotywy akumulatorowe
Kategoria LP oznacza:
• Lokomotywy parowe (klasyczne)
• Lokomotywy parowe beztendrowe
• Lokomotywy parowe bezogniowe
Kategoria EZT oznacza:
• Elektryczne zespoły trakcyjne
• Elektryczne wagony silnikowe
Kategoria SZT oznacza:
• Spalinowe zespoły trakcyjne
• Spalinowe wagony silnikowe
• Szynobusy
• Akumulatorowe zespoły trakcyjne
• Akumulatorowe wagony silnikowe
Kategoria WO oznacza:
• Wagony osobowe
Kategoria WT oznacza:
• Wagony towarowe
Kategoria S oznacza:
• Pojazdy sieciowe
• Pojazdy pomiarowe
• Pojazdy SPR (Specjalny Pociąg Ratowniczy)
• Drezyny
• Pługi odśnieżne
• Żurawie
• SUG (Stacjonarne Urządzenia Grzewcze)
• Inny tabor specjalny
Wykorzystane normy: NEM800, NEM801a, NEM803bg, NEM805cz, NEM806d, NEM808dk, NEM810f, NEM813h, NEM825pl.
Dotyczy wszystkich pozostałych przewoźników.
EPOKA I : * - 1920/1925
EPOKA II : 1920/1925 - 1945/1950
EPOKA III : 1945/1950 - 1965/1970
EPOKA IV : 1965/1970 - 1985/1990
EPOKA V : 1985/1990 - 2005/2010
EPOKA VI : 2005/2010 - *
Dotyczy wszystkich austriackich przewoźników.
EPOKA I : 1837 - 1920
EPOKA II : 1920 - 1945
EPOKA III : 1945 - 1952
EPOKA IV : 1970 - 1990
EPOKA V : 1990 - 2005
EPOKA VI : 2005 - *
EPOKA Ia : 1837 - 1858
EPOKA Ibc : 1858 - 1884
EPOKA Id : 1884 - 1891
EPOKA Ie : 1891 - 1913
EPOKA If : 1913 - 1920
EPOKA IIa : 1920 - 1928
EPOKA IIb : 1928 - 1938
EPOKA IIc : 1938 - 1945
EPOKA IIIa : 1945 - 1952
EPOKA IIIb : 1952 - 1956
EPOKA IIIc : 1956 - 1970
EPOKA IVa : 1970 - 1975
EPOKA IVb : 1975 - 1980
EPOKA IVc : 1980 - 1990
EPOKA Va : 1990 - 2000
EPOKA Vb : 2000 - 2005
EPOKA VIa : 2005 - *
Dotyczy wszystkich bułgarskich przewoźników.
Epoka IV w normie NEM803bg nie jest podzielona. Ze względu na 20-letni przedział, epoka jest podzielona przez autora na a i b (rok przełomowy jeszzce nie został ustalony).
EPOKA I : 1866 - 1925
EPOKA II : 1925 - 1944
EPOKA III : 1945 - 1970
EPOKA IV : 1970 - 1990
EPOKA V : 1990 - *
EPOKA Ia : 1866 - 1878
EPOKA Ib : 1878 - 1888
EPOKA Ic : 1888 - 1908
EPOKA Id : 1908 - 1914
EPOKA Ie : 1915 - 1925
EPOKA IIa : 1925 - 1929
EPOKA IIb : 1930 - 1940
EPOKA IIc : 1941 - 1944
EPOKA IIIa : 1945 - 1948
EPOKA IIIb : 1949 - 1962
EPOKA IIIc : 1963 - 1970
EPOKA IVa : 1970 - ?
EPOKA IVb : ? - 1990
EPOKA Va : 1990 - *
Dotyczy wszystkich czechosłowackich, czeskich i słowackich przewoźników.
Z powodu nie aktualizowana normy NEM805cz od 1998 r przez MOROP, nowsze przedziały czasowe ustalone są przez autora.
Epoka Vb rozpoczyna w 2001 r. rozdzieleniem na , i Cargo.
EPOKA I : 1837 - 1921
EPOKA II : 1921 - 1945
EPOKA III : 1945 - 1968
EPOKA IV : 1968 - 1992
EPOKA V : 1993 - 2006
EPOKA VI : 2006 - *
EPOKA Ia : 1837 - 1858
EPOKA Ib : 1858 - 1880
EPOKA Ic : 1880 - 1891
EPOKA Id : 1891 - 1913
EPOKA Ie : 1913 - 1921
EPOKA IIa : 1921 - 1928
EPOKA IIb : 1928 - 1939
EPOKA IIc : 1939 - 1945
EPOKA IIIa : 1945 - 1955
EPOKA IIIb : 1950 - 1958
EPOKA IIIc : 1958 - 1968
EPOKA IVa : 1968 - 1975
EPOKA IVb : 1975 - 1985
EPOKA IVc : 1985 - 1992
EPOKA Va : 1993 - 2001
EPOKA Vb : 2001 - 2006
EPOKA VIa : 2006 - *
Dotyczy wszystkich niemieckich przewoźników.
EPOKA II : 1920 - 1950
EPOKA III : 1949 - 1968
EPOKA IV : 1965 - 1990
EPOKA V : 1990 - 2006
EPOKA VI : 2007 - *
EPOKA IIa : 1920 - 1925
EPOKA IIb : 1925 - 1937
EPOKA IIc : 1937 - 1950
EPOKA IIIa : 1949 - 1956
EPOKA IIIb : 1956 - 1968
EPOKA IVa : 1965 - 1970
EPOKA IVb : 1970 - 1980
EPOKA IVc : 1980 - 1990
EPOKA Va : 1990 - 1994
EPOKA Vb : 1994 - 2000
EPOKA Vc : 2000 - 2006
EPOKA VIa : 2007 - *
Dotyczy wszystkich duńskich przewoźników.
Z powodu nie aktualizowana normy NEM808dk przez MOROP, nowsze przedziały czasowe w ustalone są przez autora.
EPOKA I : 1847 - 1920
EPOKA II : 1920 - 1941
EPOKA III : 1941 - 1969
EPOKA IV : 1969 - 1990
EPOKA V : 1990 - ?
EPOKA Ia : 1847 - 1880
EPOKA Ib : 1880 - 1892
EPOKA Ic : 1892 - 1920
EPOKA IIa : 1920 - 1934
EPOKA IIb : 1934 - 1941
EPOKA IIIa : 1941 - 1955
EPOKA IIIb : 1955 - 1963
EPOKA IIIc : 1963 - 1969
EPOKA IVa : 1969 - 1972
EPOKA IVb : 1972 - 1980
EPOKA IVc : 1980 - 1990
EPOKA Va : 1990 - ?
Dotyczy wszystkich francuskich przewoźników.
EPOKA I : 1832 - 1925
EPOKA II : 1926 - 1945
EPOKA III : 1946 - 1970
EPOKA IV : 1971 - 1990
EPOKA V : 1991 - *
EPOKA Ia : 1832 - 1870
EPOKA Ib : 1871 - 1918
EPOKA Ic : 1918 - 1925
EPOKA IIa : 1926 - 1933
EPOKA IIb : 1934 - 1937
EPOKA IIc : 1938 - 1945
EPOKA IIIa : 1946 - 1949
EPOKA IIIb : 1950 - 1955
EPOKA IIIc : 1956 - 1960
EPOKA IIId : 1961 - 1970
EPOKA IVa : 1971 - 1979
EPOKA IVb : 1980 - 1990
EPOKA Va : 1991 - 1995
EPOKA Vb : 1995 - 1998
EPOKA Vc : 1998 - *
Dotyczy wszystkich węgierskich przewoźników.
EPOKA I : 1846 - 1910
EPOKA II : 1921 - 1945
EPOKA III : 1946 - 1967
EPOKA IV : 1968 - 1990
EPOKA V : 1990 - *
EPOKA Ia : 1846 - 1849
EPOKA Ib : 1850 - 1854
EPOKA Ic : 1855 - 1867
EPOKA Id : 1855 - 1867
EPOKA Ie : 1891 - 1910
EPOKA If : 1891 - 1910
EPOKA IIa : 1921 - 1931
EPOKA IIb : 1932 - 1945
EPOKA IIIa : 1946 - 1956
EPOKA IIIb : 1957 - 1967
EPOKA IVa : 1968 - 1978
EPOKA IVb : 1978 - 1990
EPOKA Va : 1990 - 2001
EPOKA Vb : 2002 - *
Dotyczy wszystkich włoskich przewoźników.
EPOKA I : 1839 - 1922
EPOKA II : 1922 - 1949
EPOKA III : 1949 - 1968
EPOKA IV : 1968 - 1989
EPOKA V : 1989 - *
EPOKA Ia : 1839 - 1865
EPOKA Ib : 1865 - 1885
EPOKA Ic : 1885 - 1905
EPOKA Id : 1905 - 1922
EPOKA IIa : 1922 - 1931
EPOKA IIb : 1931 - 1943
EPOKA IIc : 1943 - 1949
EPOKA IIIa : 1949 - 1956
EPOKA IIIb : 1956 - 1968
EPOKA IVa : 1968 - 1980
EPOKA IVb : 1980 - 1989
EPOKA Va : 1989 - 2001
EPOKA Vb : 2001 - *
Dotyczy wszystkich polskich przewoźników.
Z powodu nie aktualizowana normy NEM825pl przez MOROP, nowsze przedziały czasowe w ustalone są przez autora.
Epoka VIa rozpoczyna w 2006 r. wprowadzeniem jednolitego systemu oznaczania taboru kolejowego wg standardu UIC/OSŻD 920-1
EPOKA I : 1842 - 1918
EPOKA II : 1918 - 1945
EPOKA III : 1945 - 1968
EPOKA IV : 1968 - 1989
EPOKA V : 1988 - 2006
EPOKA VI : 2006 - *
EPOKA Ia : 1842 - 1871
EPOKA Ib : 1871 - 1918
EPOKA IIa : 1918 - 1926
EPOKA IIb : 1926 - 1939
EPOKA IIc : 1939 - 1945
EPOKA IIIa : 1945 - 1951
EPOKA IIIb : 1951 - 1956
EPOKA IIIc : 1956 - 1968
EPOKA IVa : 1968 - 1974
EPOKA IVb : 1974 - 1980
EPOKA IVc : 1980 - 1988
EPOKA Va : 1988 - 2001
EPOKA Vb : 2001 - 2006
EPOKA VIa : 2006 - 2012
EPOKA VIb : 2012 - *
Opis w przygotowaniu.
• Serie lokomotyw spalinowych opisane są wg ich oznaczenia literowego/cyfrowego.
• Serie lokomotyw parowych opisane są wg oznaczenia literowego/cyfrowego.
• W przypadku parowozu z innym tendrem niż fabryczny - dodane jest oznaczenie tendra.
Przykładowo:
PKP_E3a_Pt47_... : parowozy ze standardowym tendrem 33D48.
PKP_E3a_Pt47+25D49_... : parowozy z niestandardowym tendrem 25D49.
Opis w przygotowaniu.
Opis w przygotowaniu.
• Serie wagonów osobowych opisane są wg ich oznaczenia literowego i typu, oddzielonego myślnikiem.
• Często zamiast typu występuje skrót producenta lub standard konstrukcji.
• W przypadku tego samego oznaczenia literowego i typu, dwóch różniących się wyglądem serii wagonów używane są ozaczane dodatkowymi cechami.
Przykładowo:
PKPPR_E5b_ABdnu-112At_... : wagony serii ABdnu, typu 112At.
PKPIC_E5b_Admnu-Z1A-Henschel_... : wagony serii Admnu, o standardzie konstrukcji Z1A i produkcji henschel.
PKP_E5a_Bdhpumn-Goerlitz_... : wagony serii Bdhpumn i produkcji goerlitz.
PKP_E3c_Bipa-Goerlitz_... : wagony serii Bipa, produkcji goerlitz. Brak dodatkowej cechy oznacza jednostki fabrycznie czteroczłonowe.
PKP_E5a_Bhp-Goerlitz-(2)_... : wagony serii Bhp, produkcji goerlitz. Dodatkowa cecha "(2)" oznacza jednostki skrócone do dwuczłonowych.
• Serie wagonów towarowych opisane są wg ich oznaczenia literowego i typu, oddzielonego myślnikiem.
• W przypadku braku oznaczenia literowego na wagonach, używane jest tylko oznaczenie typu.
Przykładowo:
CTL_E6a_Faa-904V_... : wagony serii Faa, typu 904V.
PMP-PW_WT_E3c_15W_... : wagony typu 15W bez oznaczenia literowego serii.
Opis w przygotowaniu.
Numeracja pojazdów kategorii LE zależy od ilości różniących się stron pojazdu i możliwych pozycji pantografów.
• Dla serii z nie różniącymi się stronami i z jedną pozycją pantografów istnieje jeden tylko jeden rysunek na malowanie. (przykładowo polskia seria ET40 do numeru 31).
• Dla serii z nie różniącymi się stronami i z dwoma pozycjami pantografów numery nieparzyste przedstawiają elektrowozy z pantografami w pozycji jazdy w lewą stronę. Parzyste - jazdy w prawą. Większość serii elektrowozów. (przykładowo czeskie serie 182, niemieckie 103, 111, lub polskie EU07, ET41).
• Dla serii z różniącymi się stronami i z dwoma pozycjami pantografów numery nieparzyste przedstawiają elektrowozy z pantografami w pozycji jazdy w lewą stronę. Parzyste - jazdy w prawą. Ponadto dwa pierwsze rysunki przedstawiają rysunek z czołem "A"/"1" skierowanym w lewo. Dwa kolejne - skierowanym w prawo. (przykładowo czeskie serie 150, 363 lub polskie ET21 i ET22).
• Wyjątki w postaci serii lokomotyw dwusystemowych z dwoma parami pantografów są dokładniej opisane przy każdej serii.
• Zazwyczaj po każdej parze/grupie danego schematu malowania następuje para/grupa tego malowania z wyraźnymi śladami eksploatacji.
• Wyjątkowo seria ET40 z epok Va i Vb posiadają dodatkowe pary rysunków lokomotyw pomalowanych graffiti.
Numeracja pojazdów kategorii LS zależy od ilości różniących się stron pojazdu.
• Numery nieparzyste przedstawiają pojazdy skierowane czołem "A"/"1" w lewą stronę. Parzyste - skierowane w prawą.
• Zazwyczaj po każdej parze danego schematu malowania następuje para tego malowania z wyraźnymi śladami eksploatacji.
Numeracja pojazdów kategorii LP zależy od ilości różniących się stron pojazdu.
• Numery nieparzyste przedstawiają parowozy skierowane kotłem w lewą stronę. Parzyste - skierowane w prawą.
• Zazwyczaj po każdej parze danego schematu malowania następuje para tego malowania z wyraźnymi śladami eksploatacji.
• Pomysł z rozpoczynaniem numeracji pojazdów w serii od skierowanych w lewą stronę powstał ze sposobu oznaczania układu osi parowozów.
Numeracja pojazdów kategorii EZT zależy od ilości różniących się stron pojazdu i możliwych pozycji pantografów.
• Dla serii z nie różniącymi się stronami i z jedną pozycją pantografów istnieje jeden tylko jeden rysunek na malowanie. (przykładowo polskia seria ET40 do numeru 31).
• Dla serii z nie różniącymi się stronami i z dwoma pozycjami pantografów numery nieparzyste przedstawiają elektrowozy z pantografami w pozycji jazdy w lewą stronę. Parzyste - jazdy w prawą. Większość serii elektrowozów. (przykładowo czeskie serie 182, niemieckie BR103, BR111, lub polskie EU07, ET41).
• Dla serii z różniącymi się stronami i z dwoma pozycjami pantografów numery nieparzyste przedstawiają elektrowozy z pantografami w pozycji jazdy w lewą stronę. Parzyste - jazdy w prawą. Ponadto dwa pierwsze rysunki przedstawiają rysunek z czołem "A"/"1" skierowanym w lewo. Dwa kolejne - skierowanym w prawo. (przykładowo czeskie serie 150, 363 lub polskie ET21 i ET22).
• Wyjątki w postaci serii lokomotyw dwusystemowych z dwoma parami pantografów są dokładniej opisane przy każdej serii.
• Nie występują wersje z wyraźnymi śladami eksploatacji. Wyjątkami są niektóre często eksploatowane lub po prostu duże serie. Przykładowo: serie EN57 i EW55 z epoki Va na PKP posiadają rysunki jednostek pomalowanych graffiti.
Numeracja pojazdów kategorii SZT zależy od ilości różniących się stron pojazdu.
• Numery nieparzyste przedstawiają pojazdy skierowane czołem "A"/"1" w lewą stronę. Parzyste - skierowane w prawą.
• Zazwyczaj po każdej parze danego schematu malowania następuje para tego malowania z wyraźnymi śladami eksploatacji.
Numeracja pojazdów kategorii WO zależy od ilości różniących się stron pojazdu.
• Numery nieparzyste przedstawiają wagony skierowane stroną hamulca ręcznego w lewą stronę. Parzyste - skierowane w prawą.
• Zazwyczaj po każdej parze danego schematu malowania następuje para tego malowania z wyraźnymi śladami eksploatacji.
• W przypadku często eksploatowanych lub po prostu dużych serii, istnieje kika stopni zabrudzenia pudła.
• Wyjątkowo serie Adu-112A i Bdu-111A z epoki Va na PKP posiadają także rysunki wagonów pomalowanych graffiti.
Numeracja pojazdów kategorii WT zależy od ilości różniących się stron pojazdu i ilości rodzajów widocznego ładunku.
Opis w przygotowaniu.
• Zazwyczaj po każdej grupie danego schematu malowania następuje grupie tego malowania z wyraźnymi śladami eksploatacji.
Opis w przygotowaniu.